.

Monday, August 1, 2011

ramadhan datang lagi! :)

assalamualaikum wbt.


Ramadhan is finally here!
alhamdulillah kerana masih dipanjangkan umur untuk bertemu Ramadhan.
tapi tak tahu la kan sempat merasai Ramadhan hingga ke akhirnye ke tak. 
ajal maut di tangan Tuhan.
kita sebagai hamba neh kena selalu ingat dan selalu berdoa agar dipanjangkan umur dan dimatikan dalam iman.
bak kata Syam Kamikaze dalam Bicara Selebriti yang saya pergi semalam,
kalau umur panjang sampai 1000 tahun pun, tapi amal ibadah, solat tah kemana-mana, tak guna jugak.
so jangan la minta doa umur panjang je. 
minta lah juga semoga matinya kita nanti mati yang sempat mengucapkan syahadah. :)


alhamdulillah juga tadi berpeluang berterawikh di masjid.
raaamai sangat tadi. hehe. ;)
semoga Allah berikan ku kekuatan untuk melalui Ramadhan ini dengan sempurna.
kalau boleh Ramadhan kali neh saya nak tenang je.
sebab bila Ramadhan kita boleh mendisiplinkan dan mengawal diri.
saya nak kawal dan buang segala apa yang tak perlu saya fikir dan yang tak perlu saya rasa. :)


tiap kali Ramadhan tiba,
saya akan amat tersangat rinduuu pada kenangan di CFS Nilai. :')
ohh i wish i could go back to the time.
sebab Ramadhan itu saya rasa Ramadhan saya yang paling bermakna.
ohhhh RINDUUU! ekeke. :P


Doa malaikat Jibril menjelng Ramadhan "Ya Allah tolng abaiknpuasa umat Muhammad apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidakmelakukn hal2 berikut:
* Tidak memohon maaf terlebih dulu kpd kedua orang tuanya (jika masih ada)
 
* Tidak bermaafan terlebih dulu antra suami isteri; 
* Tidak bermaafan terlebih dulu dgn orang2 sekitarnya. 
Maka Rasulullah pun mengtakn Amiin sebanyak 3 kali.


saya nak minta maaf untuk semua salah dan silap saya.
ampunkan semua kekhilafan diri saya.
maafkan andai ada hati yang terguris dengan mana-mana kata dan perbuatan saya.
semoga Ramadhan kali ini memberi seribu penuh makna kepada kita semua.
salam Ramadhan Kareem. ^^


p/s: batuk makin menjadi-jadi. da seminggu tapi tak baik-baik lagi. huhu. 


selingan;
Ramadhan 2010.
kelihatan kucing ku bernama Spicy sedang minum air. jam menunjukkan pukul 3 petang.
a-ah: sedaaaapnyee tengok Spicy minum. terliur nye. *telan air liur* 
hahahaha. adoii. kucing minom air pun boleh tergugat puasa budak kecik tu. semoga Allah kuatkan imanmu, adikku sayang. :D


picnic @ Taman Tengku Anis. 29th July. ;)

RV for them. :)

Aisyah Hanaan dan bundanya Indah. :)




much love. ♥






That feeling you get when you see something that upsets you and your stomach drops and a lump forms in your throat and your eyes swell with tears and your body begins to shake and your heart is racing and your head is spinning and you feel the blood drain from your face and it feels as if you’re about to explode and then that first tear drops and you just break down as your body uncontrollably shakes and you gasp for air as you choke back tears.





0 kata mereka.:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...