.

Sunday, January 9, 2011

tunang.

pelamin tunang. courtesy pic from inche google. ^^


assalamualaikum wbt.
apekehal nye dgn tunang2 pulak neh?
saya nk bertunang ke?
oh bukan bukan.
jangan salah paham.
saya sebenarnye excited tengok cik kak room-mate saya neh nak tunang.
hihihi.
hari tu ada la borak2 pasal bertunang neh.
and saya baru tahu majlis tunang tiap2 negeri lain2.
ingat same je.
ngehngeh.
saya tak tahu laa negeri lain sama ke tak dengan majlis tunang kt kelantan.
sebab dekat kelantan,
mak si lelaki akan sarungkan cincin dekat si perempuan,
dan ayah si perempuan akan sarungkan cincin dekat si lelaki.
cik kak room-mate saya kate,
dekat terengganu mak si lelaki je sarung cincin.
dalam cerita2 dekat tv pn mcm tu jugak saya tgk.
adakah negeri kelantan je sarung cincin dekat si lelaki?
hahaha.
sile la share share ye.
maapkan saya if salah. ;)

update untuk tanya tu je. heee.
assignments bertimbun-timbun neh.

much love. ♥


4 kata mereka.:

Anonymous said... [Reply to comment]

yeap2 ! kat johor pon macam tu jugak . mak lelaki / wakil pihak lelaki [macik dia ke] yang sarung kan cicin kat perempuan . lelaki tak sepatot nya datang time majlis tunang tuh . kalau nak datang pon time majlis da selesai . maksud nya time da makan2 ke macam tu . hehee

.RSARA. said... [Reply to comment]

o0w. ahahaha. kire len la ngn kelantan. sbb kelantan mmg ayah pmpn akan sarung cincin dkt laki. hehe.

chesakinah said... [Reply to comment]

wah buat gempak la pikah ni..
baru nak jerit exited tadi... hahahaha..
;p

Anonymous said... [Reply to comment]

cik piqah..

2 dulu kat teganu, mak lelaki je yg sarungkan cincin kat pmpuan.skang da rmai yg wat tradisi si ayh pmpuan sarungkaan cincin kat tgn lelaki gak..da moden cket..hehe..
tp supposely, laki xyah dtg time tunang 2 but skng nie laki kena dtg coz nk amek gamba pas2..hihihi

p/s : tkjut igtkn piqah da nk tnang..hee


-atien silla- ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...