.

Friday, April 15, 2011

buat awak, wahai bakal pemilik hati.

p/s: post neh sebenarnya dah berada dalam draft since december lepas. saje saje nk bagi panjang sikit surat nye. so saya edit sikit2 bila idea datang. al maklum lah kan teristimewa buat bakal cinta hati pengarang jantung saya a.k.a bakal imam dan bakal suami saya. agagaga. :P tapi inche bakal suami belum lagi saya ketahui siapakah gerangan. so if one day, i've met dia yang tercipta untukku, saya print je post neh bg dia bace. tak pun, pandai2 la dia google search blog saya. kehkeh. :P :P 
p/s/s: i'm home for 3 weeks. yayy! \(^^)/



assalamualaikum wbt.

menemui bakal suami ku yang akan ku cintai dengan sepenuh hati dan setulus ikhlas, Inche ______. saya harap awak akan membaca surat ini dengan senyuman hingga ke telinga kerana saya menaip surat ini dengan penuh keceriaan. *ecehh. :P*  

tujuan utama saya menaip surat ini adalah sebagai warning kepada awak. saya nak bila saya kawen dengan awak nanti, awak akan terima saya dan sayang saya berserta dengan kelemahan diri saya. sebab saya pun akan terima awak dan sayang awak termasuk lah dengan kelemahan awak. kelemahan saya mungkin kekuatan awak, dan kelemahan awak mungkin kekuatan saya. hihihi.

pertama sekali yang saya nak awak tahu, saya tak suka pakai high heels. jadi jangan bagi high heels sebagai hantaran kepada saya. bagi flatt shoes je suda. yang ala ala kasut ballet tu. selesa je saya pakai. lagipun high heels kan tak elok pakai. nanti tua jadi bongkok. saya tak mau la saya sorang bongkok tapi awak maintain tough. if awak nak saya pakai heels, awak pun kene pakai sekali. mari kita bongkok same2. sweet tak saya? hikhik. :P

kedua, saya tak makan buah. buah yang saya makan secara begitu saja cuma satu je. buah stoberi. ekeke. cara pemakanan saya tentang buah neh mungkin akan buat awak pening dan konfius. sebagai contoh, saya tak makan pisang yang mentah tu. tapi saya makan pisang goreng, pengat pisang, cekodok pn saya makan. lagi satu contoh, mango. saya minum je air kotak mango, nestle bliss mango tu. tapi if mango juice yang d blend fresh, saya tak minum. heee. mesti awak tak paham kan? takpe takpe. kita punya banyak masa. cuma saya nak beritahu kat sini, maafkan saya if nanti lepas makan saya lupa untuk hidang buah-buahan untuk awak or lupa nak re-stock buah-buahan kt dapur. ngehngeh. tapi~ saya sangat gile makan sayur! hehe. tapi saya tak makan timun. ulam-ulaman pn tak makan. saya pelik ke?

ketiga, saya sangat suka cuba resipi baru. tak kire la lauk-pauk, kek, pastry, mahupun manisan. if cubaan pertama kali saya gagal, jangan la kutuk teruk2 sangat. awak telan je taw! pura2 makan dengan sedapnye eh? hehehe. sebab saya akan keep cuba sampai sedap. dan awak la yg akan jadi judge nye, awak la yang akan jd mangsa untuk habiskan nye. :D

keempat, saya tak makan sambal belacan, cencaluk, tempoyak, mahupun budu dan seangkatan dengannye. saya even tak suka bau tempoyak atau lebih tepat saya tak boleh bau bau durian. nanti migrain saya datang. :P saya minta maaf if kesemua di atas adalah feveret awak. tapi saya memang tak tahu buat. huhuhu. 

kelima, saya tak minum coffee or nescafe or yang sama waktu dengan nya. memang dari kecik papa tak bagi minum kafein. so bila saya minum, saya akan rasa mengantuk dan dizzy. so jangan cuba jadikan coffee untuk buat saya tidur. tak pasal2 saya migrain nanti. awak jugak yang susah. :P :P

keenam, saya suka if kadang2 awak rely on saya. maksudnye jangan keep it to yourself je. ada apa2 masalah, saya ada. telinga saya telinga awak. bahu saya pun bahu awak. so jangan terbeban sorang2. masalah awak, masalah saya juge. saya bukan jadi isteri awak hanya untuk teman awak makan, masak untuk awak je.  saya nak jadi isteri yang buat awak senang hati. seorang isteri yang memahami. if saya ada probs, awak wajib kena sediakan telinga awak untuk dengar taw. if saya nangis, saya nak pinjam bahu awak. sorry if nanti baju awak basah sebab air mata dan air hidung saye. ekekeke. 

ketujuh, nanti if saya mengidam apa2, awak jangan lah komplen macam2. anak awak neh yang ngidam. saya jadi perantaraan je. hikhikhik. if saya morning sickness, saya harap awak bersabar dan paham. if nanti saya allergic dengan bau awak sampai awak kene tidur luar, saya harap awak tak kecik hati taw. bukan saya yg nak, anak awak tu. hahaha.

kelapan, if kita gaduh, dan saya merajuk, awak jangan la merajuk jugak. nanti saya stress! hahaha. kang bila saya stress, mula la jerawat saya tumbuh. pastu awak komplen muka saya berjerawat la ape la. eeei. tu memang nak kene laa tuu. pandai2 laa awak pujuk saya. saya bukan nak merajuk sangat pn. saje je nak manje2 ngn awak, nak test tahap kesabaran awak dengan saya. tapi tu tak bermakna awak boleh buat dek je eh! hahahaha.

kesembilan, saya kuat cemburu. jadi jangan nak mengada eye-ing pompuan lain pastu nak compare2 kelebihan pompuan tu dengan saya. cuba la if berani~~ hmph!! pastu jangan nak mengada gurau2 konon saja2 nak tengok saya cemburu ke tak. kang saya majuk tak cakap 2 jam dengan awak kang. :P tapi if saya puji lelaki2 korea hensem ke, awak jangan laa cemburu sampai haramkan saya tengok cerita korea. saya gila cerita korea taw! kehkehkeh. awak, walaupun saya kata dorang hensem, saya tetap sayang awak sorang je. nak cemburu manje2 takpe. lelaki nampak kiut je if cemburu2. tapi sikit je suda! hehehe.

kesepuluh, saya nak awak imamkan solat saya. saya nak ameen kan doa awak. saya nak kita puasa bersama, bukak puasa bersama, berterawikh bersama, berqiamullail bersama, bertilawah quran bersama. saya nak awak tegur dan nasihat saya bila saya salah dan alpa. ingatkan saya bila saya lupa. sebab saya nak kita berdua jadi penghuni syurga. sebab saya nak bercinta dengan awak sampai ke syurga. :) :)

dan yang kesebelas, grow old together with me eh? heeee. saya harap awak takkan bosan tengok muka saya yang berkedut seribu dan rambut yg da penuh uban. saya nak sampai ke tua if kita pergi jalan2, kita tetap pegang tangan. jalan sama2. seperti yang saya catatkan dalam nombor kesepuluh, saya nak bercinta sampai ke syurga dengan awak. saya nak jadi bidadari awak dekat syurga nanti dan awak jadi bidadara saya. ♥ ♥ ♥

saya harap awak terima saya seadanya. saya akan cuba berubah menjadi yang terbaik untuk awak.

yang benar,
bakal bidadari syurgamu. (0o,) ♥


click on the picture if it does not animated. :)


p/s/s: sorry if ayat agak jiwang ke ape. surat untuk bakal suami saya, saya punya suka lah. ekekeke. :P


much love. ♥


10 kata mereka.:

.Cik Nana. said... [Reply to comment]

sweetnye pika!!
<3 mane dpt idea?hihi..

.RSARA. said... [Reply to comment]

@.Cik Nana.

hehehe. tak la sweet mane pn. ayat ikhlas dari hati. ngeh3.

secret gardener said... [Reply to comment]

ishh mmg jiwang pn. meremang bulu roma i. hahaha. mst bakal suami awk nti trasher sbb istri die tlebih bunga dlm kata2. hopefully impian awk ni tcapai la ye. haha :)

AiBi said... [Reply to comment]

Bertuahnya Tuttttt...ahakz !
nice one Raja Noona ! =D

.RSARA. said... [Reply to comment]

@secret gardener a.k.a qlaa,

hahahaha. trasher mcm benz alif ke? kehkeh. ameen! :P

.RSARA. said... [Reply to comment]

@AiBi

sape tutt haa ihsan ahjusshi? hahaha. bab reka cte no 1 ko neh. :P
hihihi. tenkiu! :)

AiBi said... [Reply to comment]

mana ada reka cite..igt ak gwang soo ke ? haha

.RSARA. said... [Reply to comment]

@AiBi

hahaha. yela2. yayy! ihsan da gile running man! hehehee. :D

Anonymous said... [Reply to comment]

salam.wahhhhh clap clap!
saya harap mase sy muntah2 mse pregnant awk pun muntah jugak.
bole tak?kakaka.

.RSARA. said... [Reply to comment]

@~dianakhairi~

ahahaha. boleh2. hihihi. diana sehat? baby sehat?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...