.

Tuesday, June 14, 2011

RSARA. :)

assalamualaikum wbt.






tengah bosan tak tahu nak buat apa.
padahal ade assignment case CF.
tapi kene submit on 23rd.
so takpe boleh buat esok2. 
hihi yeahh buruk perangai tangguh2, i know~ :P


malam neh nak membebel je kat sini.
membebel pasal ape?
pasal nama saye.
okay okayy memang tak menarik langsung pn.
ade aku kesah?
blog saye suka hati saya laa.
kikiki :P


RAJA SITI AFIQAH.


saya tak tahu la sape yg pilih nama Afiqah tu.
maybe mutual agreement mama dan papa.
tapi yang saya tahu,
Siti tu papa yang beriya-iya nak letak.
sebab? entah saya pun tak tahu.
hahaha.


Afiqah membawa maksud yang sangat berpengetahuan dan yang sangat pemurah. :D
saye tak rasa la saya neh seorang yang sangat berpengetahuan, 
but even though, i may not know things that most of people do,
but i do know things that only few people knew. :)
i'm still learning, still searching.
ilmu tu sampai mati pun takkan habis belajar kan?
ape yang penting, berusaha untuk belajar. heee. :)


dulu saye tak suka nama saye.
nak tahu kenape?
sebab nama saye panjang dan saye tak tahu kenape saye susaaaah sangat nk ingat name sendiri.
huhuhu.
so mase tadika,
saya pernah cakap kat mama saya nak tukar nama.
marah mama dan papa sebab bagi nama panjang sedangkan nama kawan2 semuanya pendek2 je.
masa tu saya rasa saya sorang je pelik. *sengal kan? haha*


lepas tu ada suatu hari ketika saye berumur 6 tahun,
pagi tu papa hantar pergi tadika.
saya tunjuk buku tulis saya dekat papa.
tanya kenape cikgu eja nama saye as, "R. S. Afiqah binti R. Azmi"
tanye R tu ape, S tu ape.
papa pun ambil pen pastu tulis nama saya dengan penuh.
papa cakap, "cakap dekat cikgu, jangan tulis cmtu da"


so sejak tu,
saya sangat tak suka orang pendek2 kan nama saye.
tapi masalah tu tetap berlaku ketika sekolah rendah dan sekolah menengah.
sebab name tag kan de limit berapa huruf.
cikgu kate if letak nama penuh, nanti tulisan tu kecik.
cikgu tak bagi.
so name tag saya nama, "Afiqah" je.


bila masuk form 4,
saya insist jugak nak letak Raja Siti Afiqah dekat name tag.
last2 cikgu bagi.
tapi tulisan mmg kecik la.
tapi tak kesah pun asalkan penuh.
hahahaha.
sebab saya rasa saya patut bangga dengan nama yang mama dan papa bagi.
ade orang nama lagi panjang kot.
da la panjang, pelik2 pulak tu.
berbelit lidah nak sebot.
hehehe.


tapi hal ini bukan saye sorang je lalui,
rupanya adek-beradek saye pun same.
name tag adek saya yang bongsu, A-ah tu, "R. Siti Solehah".
ahahahaha. nasib le~ :P


dan yg paling penting nak stress out kat sini ialah,
nama panggilan.
banyakkkkkkkkk sangat!
sampai kadang if ada kawan tersalah hantar msg,
saya jadi pening nak cakap macam mane.


"sorry awak salah hantar msg neh. neh fiqah."
"fiqah? fiqah mane?"
"err. raja siti afiqah"
"ohh. raje! cakap la raje." (_ _!)


hahahaha. adoiiii.
kat rumah + relatives semua panggil "ayong or kak yong."
no, mereka bukan pelat yeee.
ayong means kakak ikot loghat perak okayy. :P
schoolmates panggil, "raje".
bestfriends + kakak seniors yang rapat from school panggil "ja or mc ja."
dekat UIA neh kawan2 laki panggil "raje" ade la dua tiga orang panggil "fiqah", 
yang perempuan pulak mostly panggil, "pkah, pika, fiqah, fiqa", 
tapi ade jugak yang panggil, "raje"
diraa dan amal syahirah panggil "fifi",
syue dan sue panggil, "pikachu",
ade dua orang lelaki sengal panggil "dayang".


ahahaha.
tell me macam mana nak ingat sape panggil apa.
very confusingggg!
ahahaha. adehhh. 
nanti keje tak tahu name ape pulak.


p/s: ohh. kepada inche bakal suami, nanti panggil saye Iqa yee.
terasa diri ini comel je. hakhak. =))


much love. ♥


6 kata mereka.:

Anonymous said... [Reply to comment]

iqa? blueks. shrek la. comel bkn? hahaha

.RSARA. said... [Reply to comment]

@Anonymous
ahahaha. neh anon mane yg xpwas hati neh ha? hahaha. bwekkk! :P

Leya said... [Reply to comment]

dan

lecturer plak pggl africa..
eheheh =P


jangan mare :PPPPPPPPP

.RSARA. said... [Reply to comment]

@Leya
ahahahaha! leyaaaaaaaaa!! pembetulan~ lecturer dan juge abg cafe. adoiii. hahaha. :P :P

Leya said... [Reply to comment]

abg cafe?heheh...
dia ckp cne madu? ;P

.RSARA. said... [Reply to comment]

@Leya
"awak name ape?"
"afiqah"
"oh yg dekat bosnia ke africa?"

huwaaaaaaaa. hahaha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...